PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Türk yapımı mapler neden gelişmiyor, işte cevabı...



Vulcan
27/02/2012, 02:28
http://www.weturkiye.com/topic/3461-jfa-%26lt%3B-walkhan/

http://www.weturkiye.com/topic/3273-jfa-anketi-ile-ilgili/

http://www.weturkiye.com/topic/3258-turk-yapimi-mapler-acaba-benim-yuzumdenmi-gelismedi/

http://www.weturkiye.com/topic/3263-yorum-yapmayi-bilmek-insan-iliskilerini-ogrenmek/

Hakaret etmeyi, çirkin cümleler sarf etmeyi, götüme şeyime benziyor demeyi yorum sanan insanlarmı ararsınız
JFA camiasında tanınmış kişilere fake diyenlerimi ararsınız
Çeşitli DotA forumlarında haberler yapıp paylaşan adama fake diyenimi ararsınız
JFA'sı savuması için foruma üye olup savunmaya çalışanları görünce bana "kahveden adam toplayan liseli" diyenlerimi ararsınız
JFA hakkında hiç bir bilgisi olmamasına rağmen JFA hakkında kesin yargılarda bulunup JFA oynayanları aptal yerine koyanlarımı ararsınız

Hepsi var...

Lexsarko
27/02/2012, 02:42
Olumsuz eleştiriler, heves kırıcı durumlar her zaman olacaktır. Bunları kafaya takmayıp asıl işe odaklanmak gerekiyor böyle zamanlarda. JFA'ya gönül veren birçok kişi var. Onları da yabana atma :)

Vulcan
27/02/2012, 02:47
Ama işte konu olumsuz eleştiri değil "hakaret edilmesi"

Bir avuç velet şu zihniyete sahip "ben bir şeyi beğenmiyorsam hakaret etme sövme hakkına sahibim"

Olumsuz eleştirileri göğüslüyorum ama birisi gelipte "mapin şeyime benziyor" veya "bokum gibi olmuş çüküm gibi olmuş" tarzı yorum yaparsa veya JFA'ya gönül vermiş kişileri aptal insanlar olarak gördükleri zaman "eyvallah abi" çekemiyorum.

Onlardan tek ama tek istediğim şey bütün forumlarda olduğu gibi "mapini beğenmedim çünkü falanca filanca var şu şöyle bu böyle" demeleri.

Sebep belirtmeden hakaret ediliyorsa, o forumun yöneticileride buna göz yumuyorsa işte o zaman bende patlarım.

FroStly
27/02/2012, 07:22
Abi bir gurup "denyo" nun lafını takma bence darkranger turnuvası için JFA oynamaya başladım ve oyuncu olsa cidden DotA yerine oyniyabilcegim bir oyun çünkü DotA oyuncularının geneli maalesef sivilceli ergenler hele benim gibi Darer,RGC gibi serverlarda net sorunu yüzüden EB'ye tıkanmış birisi için JFA oyunu ve oyuncuları hint kumaşı gibi geliyor bana 9JFA'larına katılamasamda sonuna kadar destekçinim :D

bykaya
27/02/2012, 10:50
Sen yıllarca bu harita için çalıştın didindin ben 2007 senesinde de weplada oynuyordum o zamanlarda kurulurdu jfa ilk maplarıydı herhalde oynamaya fırsatım olmamıştı bunca sene, emek verdin takma sen işinde iyisin devam et arkadaşım senin arkadaşların ve destekçilerin her forumda o densizlerin cevabını verir zaten biz jfa yı daha iyi yerlerde görmek istiyorum iyi çalışmalar.

Emusnica
27/02/2012, 13:15
Bence jfa yolunda başına gelenleri tüm warcraft camiasına mal etmen doğru değil. Türk yapımı mapler gelişmiyorsa, bu haritacıların yeterince uğraşmamasıyla alakalıdır, veya ortak bir projede birbirlerine birşey katamamasıyla alakalıdır. Üzerine çok fazla konuşma gereği duymuyorum aslında, çoğu kişiye zor gelen bir mevzuat zaten, bu yüzden kimseyi günah keçisi yapmamak lazım diye düşünüyorum.

Ha konu jfa ise ve tavsiye dinliyorsan eğer benimde nacizane tavsiyelerim olur. Öncelikle her ne kadar dota ile karşılaştırılmaması gerektiğini söylesende aslında karşılaştırılması gereken bir mevzuat, farklı özellikleri de olsa sonuçta aynı türde oyunlar. Örnek vermek gerekirse, zamanında halflife ile quake karşılaştırıldıysa şimdide dota ve jfa karşılaştırılması normal. Diğer oyun yapımcıları da bu şekilde birbirlerinden etkilenerek oyunları geliştiriyor ve daha iyi yerlere getiriyorlar. Bu bağlamda dotayı başarılı yapan şeylere dikkat etmek seni ve siz harita yapımcılarını başarıya ulaştıracaktır diye düşünüyorum.

Bence dota tarzı haritaların en büyük problemi oyunun karmaşık durumu, oyun sürekli geliştirildiği için başlangıçtaki basit halinden çok daha karmaşık hale geliyor, haliyle öğrenilmeside doğru orantılı olarak zorlaşıyor.Örneğin 3 koridor ve sayılı herolarla başlanmış, kolayca öğrenilmiş, tür tutulmuş, seven bir kitle oluşmuş ve ilerlemeye başlamış. Sonrasında ne kadar geliştirilirse geliştirilsin, veya ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın sürekli bir reklam döngüsü içerisinde, tüm sevenleri sürekli çevrelerini oyunu oynamak içinde davet ediyor. Haliyle belirli problemler bu şekilde aşılıyor.

Peki bu kısır döngüden dota nasıl kurtuluyorda diğer mapler kurtulamıyor; dota'nın kendi haritaları haricinde trend heroları ile ilgili test haritaları çıkıyor, ai haritaları çıkıyor, fun haritaları çıkıyor, haliyle insanlar hızlandırılmış kurs alıyorlar. Bunların haricinde muntazaman videolar çıkıyor ki, ciddi anlamda oyunun reklamı da yapılmış oluyor.

Aslında yazacak daha çok şey var ama fazla uzatmak istemiyorum, keza okumayı pek seven bir toplum değiliz :) Bu yüzden malesef rehberlerde çok başarılı olmuyor.

Son söz; Tek bir projeyi JFA'nın bulunduğu konuma getirmek tartışmasız takdirlik durum, bence başarıyı tadında bırakıp, edinilen tecrübelerle yan projelere veya yeni projelere yol almak gerekiyor.

Vulcan
27/02/2012, 17:27
Yorumun için sağol ama şöyle bir sıkıntı var şu an.

Fikir 1: Ya abi şunu bunu dotadaki gibi yap
Fikir 2: Bu ne be Dota çakması !

Hadi gel çıkar beni şu işin içinden :)

Tabi kıyaslanacak JFA detaylı tanıtım rehberi hazırladım orada JFA'nın kökenini yazıp bizzat mapi bile gösterdim ama JFA'nın sistemi üzerinden dota eleştirisi yapmak mantıksız. Ha şu eleştiriler olur "abi dotadaki gibi şöyle hero yap" veya "dotadaki gibi şöyle komut" veya "dotadaki gibi şöyle item" olur ama JFA'nın kökenini etkileyecek değişimleride kabul edemem bi zahmet.

Bu arada tartışmayı başlatan şey zaten bu mevzuydu yani benim katkım olabilirmiydi.

10 yıldır geliştirdiğim bir oyun hakkında sağda solda "ben en iyiyim jfa en kralıdır öbürleri map yapmayı bilmiyor" falan deseydim acaba onlar çıkıp "bu ne sanıyo kendini, gelin map nasıl yapalım gösterelim" deseydi bir rekabet ortaya çıkmazmıydı dedim hepsi bu ama tabi bu cümleyi isteyen istediği yere çekiyor.

Timeout
27/02/2012, 18:00
Emin abiye %100 katılıyorum.Ayrıca sunları eklemek istiyorum

Abi sana şu örneği vereyim daha iyi anlarsın.Wepla ilktir Türkiye'de biz zamanında xnape i kurduğumuzda anti mh si olsun ikon sistemi olsun Weplanın onundeydi ama hic bir zaman xnape weplanın online sayısının 10da birini yakalayamadı neden çünkü Wepla alanında bi ilk aynı Dota gibi JFA ne kadar kral olursa olsun ne kadar güzel olursa olsun OYNANMAAAZ oynanır fakat dediğimi gibi 10 kişiden biri oynar.Eğer bir map olacaksa farklı bi alanda olması lazımdı geniş kitleler tarafından oynanması için senin map inin az oynanmasının tek sebebi budur.Kendin söylüyorsun Dota da aos diye aynı turden bir map millet ihtiyacını Dota da karsılıyor zaten bildikleri bi map neden JFA oynamak için 6 7 ay kendilerini kassınlar ?Kişiliğine yapılan yorumlara ayrı cevap vermeni tavsiye ederim

FafraGa
27/02/2012, 21:30
şunu söylemek istiyorum dota 2 ye başladığım gün aklımdan şu geçti w3 ü silsemmi dursamı bir sil gitsin ne işin olacak ama dedim ama bir an düşündüm ki sana bunca şey katan bir oyun silinrmi takım oyunu nedir en zor şartlarda dahi elinden gelenin en iyisini yap asla pes etme gibi fikrleri öğreten bana birçok şey katan oyun silinirmi oyunu silmedim ama artık dota 1 oynamaycaktım sonra dedim şu jfa ya bir bakalım bende w3 te oynadığım her an herşeyin değişebileceği bir oyun gibi geldi bana yalnız tek bi soru işareti var aklımda bu haritayı bana kim öğretecek ?? dota gibi kendim çözmeye kalksam bayağı zamn alır en azından oyun hatlarını öğretecek biri olsa ??

Emusnica
28/02/2012, 01:25
Yorumun için sağol ama şöyle bir sıkıntı var şu an.

Fikir 1: Ya abi şunu bunu dotadaki gibi yap
Fikir 2: Bu ne be Dota çakması !

Hadi gel çıkar beni şu işin içinden :)

Tabi kıyaslanacak JFA detaylı tanıtım rehberi hazırladım orada JFA'nın kökenini yazıp bizzat mapi bile gösterdim ama JFA'nın sistemi üzerinden dota eleştirisi yapmak mantıksız. Ha şu eleştiriler olur "abi dotadaki gibi şöyle hero yap" veya "dotadaki gibi şöyle komut" veya "dotadaki gibi şöyle item" olur ama JFA'nın kökenini etkileyecek değişimleride kabul edemem bi zahmet.

Bu arada tartışmayı başlatan şey zaten bu mevzuydu yani benim katkım olabilirmiydi.

10 yıldır geliştirdiğim bir oyun hakkında sağda solda "ben en iyiyim jfa en kralıdır öbürleri map yapmayı bilmiyor" falan deseydim acaba onlar çıkıp "bu ne sanıyo kendini, gelin map nasıl yapalım gösterelim" deseydi bir rekabet ortaya çıkmazmıydı dedim hepsi bu ama tabi bu cümleyi isteyen istediği yere çekiyor.


Fikir1'e olan yorumum, yapımcı sensin, neyi yapıp neyi yapmayacağına karar verecek olan sensin, çok çok he der geçersin dostum :) Eğer haritanın özünü bozmayacaksa bazı şeyleri almanda sorun çıkmaz herhalde?

Fikir2 ise tamamen paradox. Hemen yine bilinen oyunlardan örnekleyelim. Halflife ==> Quake çakması, Aion ==> Wow çakması, Counter Strike ==> Team Fortress çakması vs vs, liste uzar gider. Mantıksız yani. Keza gerçekten birbirlerinden etkilenmiş olabilirler ama kendi başlarına ne kadar güzel oyunlar çıkmış ortaya.

Meyve veren ağaç taşlanır dostum, herşeye cevap verme nezaketi gösterme boşuna, bazılarını kale almadan yoluna devam edersen hem başın ağrımaz, hemde onlara cevap vermeyerek en güzel cezayı vermiş olursun.

Ha bu arada rehberler muhakkak iyidir ama, daha önce dediğim gibi, bu memleketin insanları okumayı pek sevmiyor :) Ai'den anlayan birini ekibine dahil edebilirsen bence faydasını görürsün.

napstar
28/02/2012, 02:54
Neden mi gelişmiyor? Çünkü Türkler kendi yaptıkları şeyleri alaya alıyorlar ve salak salak Yabancı hayranlığı yapıyorlar da ondan... (bkz: sabri sarıoğlu, türkün aklı ya kaçarken ya sıçarken, yurdum insanı yine güldürdü, sadece türklerin yaptığı saçmalıklar)