• Dota 2 Performans Arttırma Hakkında

    Son günlerde iyice arttığını gözlemlediğim problemler nedeniyle, piyasada dolaşan sözde Dota 2 performans arttırma rehberleri hakkında ana sayfadan bilgilendirme yapma ihtiyacı doğdu.

    Bu rehber/videolarda söylenenleri kesinlikle birebir uygulamamanızı tavsiye ediyorum. Zira rehberi/videoyu hazırlayanların çoğu da teknik açıdan sizden daha fazla bilgiye sahip olmayan, sağdan soldan okuduklarını birleştirerek kendilerini uzman göstermeye çalışan kişiler.

    Rehberlerde yapılan bazı öneriler performans artışı sağlayabilir. Ancak yapacağınız her değişiklikten önce iki kere düşünmeli, o değişiklik hakkında başka yerlerde de araştırma yapmalısınız. Aksi halde performans artışı yerine düşüşü yaşayabilir hatta oyunun tamamen çökmesine sebep olabilirsiniz.

    Örnek 1) Vertical Sync - Dikey Eşitleme

    V-sync açık ise fps'niz 60'ı geçmez, kapatın diyenler var. Doğrusu şudur. V-sync açık ise oyun motorunun ürettiği fps, monitörünüzün gösterebildiği fps'yi geçmez. Peki geçerse nolur? O fps artışını zaten göremezsiniz, üstüne bir de tearing (yırtılma) efekti denilen olumsuz bir efekt yaratır. Çünkü oyun motorunuz 100 fps üretirken 60 hz monitörünüz bunlardan 60 tanesini gösterebilir. 100 frame'in 60'ını gösterirken çoğu frame'i üstüste bindirir ve görüntüyü bozar. Oyun içinde fps gösterme komutuyla okuduğunuz fps, oyun motorundan gelen fps değeridir. Orda 100 fps yazsa dahi, eğer monitörünüz çoğu monitör gibi 60 hertz ise aslında ekranınız 60 fps göstermekte. Peki madem v-sync kapatmak olumsuz etki yaratıyor, neden oyuna böyle bir seçenek konmuş diyebilirsiniz. V-sync'ın 2 olumsuz etkisi vardır. Birincisi, eğer oyun motorunuz zaten 30 fps'den fazla üretemiyorsa bunu 60 fps'ye eşitlemek görüntü kalitesini düşürür, ki bu çoğunuz için bir problem değil, ikincisi küçük bir input lag yaratır, ki bu mouse input delayini milisaniyeler düzeyinde önemseyenler için önemli olabilir. Ancak v-syncı kapatmanın performansa KESİNLİKLE hiçbir olumlu etkisi yoktur. Tekrar ediyorum, showfps komutu monitörünüzün gösterdiği fps'yi değil, oyun motorunun outputu olan fps'yi gösterir. 100 fps gösteremeyen bir monitör için saniyede 100 frame ürettirmek, performansı arttırmak yerine düşürür ve video kartının buffering zamanından çalar.

    Örnek 2) Low Violence - Azaltılmış Şiddet

    Bazı Valve oyunlarında command line parameter olarak yazılan (oyun seçeneklerinden launch options) -lv (low violence) komutu adı üstünde oyun içeriğindeki şiddet öğelerini azaltmaya yarar. Bunu fazla açıklama gereği bile duymuyorum, bu komutun performans artışı sağlayacağını kim düşünmüş bilmiyorum, ancak sağlamaz. Ayrıca Dota 2'ye bu hafta gelen güncelleme sonrası -lv komutunu kullananların bulunduğu oyunlarda bazı kahramanlar seçilemez hale geldi. Dota 2 hala beta aşamasında olduğu için lv'nin etkisi bu şekilde kalmayacak ve geliştirilecek. Bu sırada lv'nin performans artışı sağlayacağına inananlar birçok oyunda mağdur oldu.

    Rehber videoların hepsini izleme şansım yoktu ve bunlara benzer başka hatalar da olabilir. Yani sorunlu kısımların sadece bunlar olduğu garantisini vermiyorum. Başta söylediğim gibi, yapacağınız her değişikliği kendiniz tekrar araştırmalısınız.

    Fps artışı sağlamak için yapılması gerekenler her bilgisayara göre değişir. Örneğin GPU'su güçlü bilgisayarlarda komut yoluyla triple bufferingi açmak video kartına daha fazla buffering yaptırarak fps artışı sağlar. Zayıf bilgisayarlarda rendering quality düşürülmeli ve bazı görsel özelliklerden feragat edilmelidir. Yazıldığında performansınızı arttıracağı garanti edilen hiçbir komut yoktur. Eğer olsaydı, oyun varsayılan olarak o ayarlarla gelirdi veya bu ayarlar seçilebilir yapılmazdı.

    Bazı rehber videoların altına bunları yorum olarak yazdım, ancak video sahipleri yanlış bilgilerinin açığa çıkmasındansa yorumları silmeyi tercih ettiler. Geçtiğimiz aylarda onlarca kişinin bu yanlış bilgilendirmelerden doğan Dota 2 video problemlerini çözdüm. Umarım bu yazıyı okuyan küçük bir kesim bu rehberler yüzünden mağdur olmazlar.
    Yorum 6 Yorum
    1. titanicxikv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      titanicxikv -
      Teşekkürler.
    1. MbNmK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      MbNmK -
      teşekkürler çok iyi oldu bu paylaşım.
    1. Famera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      Famera -
      Nvidia Kartlarda - Dikey Eşitleme Seçeneğinde Uyarlamalı kısmı Performans artışı sağlıyor. Frameleri otomatik olarak ayarlıyor hem 60 Fpsi geçmiyor hemde açık seçeneğinden daha iyi performans sergiliyor. İllaki Kapatacağım diyenler var ise Nvidia Panellerin Hepsinde bu seçenek bulunmuyor UYGULAMALI seçeneğini bulunanlarda işaretlemekte fayda var. (Açık iken yırtınma hiç görmessiniz. Bu seçenekte ise kapalının bulunduğu o gömülü yırtılmalar nerdeyse görmemek derecesinde nadir görünüyor. Oda bazen 62 63 fpsye gösterip 60'a otomatik olarak ayarlamamasıdır. Yogunlu 60 fpsye sabitleyebiliyor)
    1. Revanche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      Revanche -
      120 fps dota2 için ideal fps'dir daha düşük fps'de kasma hissi yaratır gg
    1. Nighthawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      Nighthawk -
      Alıntı Alıntı: Revanche Mesajı göster
      120 fps dota2 için ideal fps'dir daha düşük fps'de kasma hissi yaratır gg
      Tearing efekti input lagdan çok daha kötü bir etkidir. Tabi ki sisteme göre değişir, yoksa seçilebilir olmasının nedeni olmazdı değil mi Hakancım
    1. Lexsarko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
      Lexsarko -
      120Hz monitörümüz vardı da biz mi fps abanmadık :/
Tüm zamanlar GMT +2 olarak ayarlandı. Şu anda saat 11:24.
Sitemizde vBulletin® altyapısı kullanılmaktadır. Tüm hakkı saklıdır.
GameHonor.com © 2007-2019
Steam Connect feature for vBulletin - Powered by Steam
vBulletin Skin By: PurevB.com