1 sonuçtan 1-1 arası gösteriliyor
  1. #1
    Yönetici Nighthawk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    07/09/2008
    BattleTag
    Nighthawk#2516
    Makaleler
    268
    İletiler
    4,049
    Blog Girişleri
    5

    Dota Tarihi Bölüm 4

    PlayDota.com forumlarında Çince yayınlanan makale İngilizce'ye çevrilerek GosuGamers.net forumlarında paylaşılmış, buradan da Kuntiger, JusticeHunter ve Hellraider tarafından Türkçe'ye çevrilmiştir. Alıntıdır.

    Dota Tarihi Bölüm 1: Aeon of Strife haritasından Dota 6.27’ye kadar
    Dota Tarihi Bölüm 2: Vahşi AOE: 6.32 Dönemi
    Dota Tarihi Bölüm 3: Hızlı Push: 6.37 Dönemi
    Dota Tarihi Bölüm 4: Trilane ve Global Strateji: 6.41 Dönemi
    Dota Tarihi Bölüm 5: Blink Dagger’ın Yükselişi: 6.43 Dönemi


    ------------------------------------------------------------------------------


    Bölüm 4 – Trilane ve Global Strateji: 6.41 Dönemi


    7 Şubat 2007’de DotA 6.41 çıktı. 28’inde Çin versiyonu çıktı. 6.41’de birçok denge amaçlı yenilikler vardı. Competitive maçlarda 6.37 mapinin yerini aldı. Fakat map çok uzun süre oynanmadı, 1 ay sonra 6.43 onun yerini aldı.


    Çok uzun süre oynanmamasına rağmen 6.41’in tarihi bir önemi vardı. Bu versiyonda –AP competitive mod oldu.(eskiden –LM’ydi) Dahası bu versiyonda birçok turnuva düzenlendi. Bu nedenlerden dolayı 6.41 versiyonu 6.43 çıkmadan iyi bir deneme oldu.

    Avrupa ve Kuzey Amerikada Olaylar:

    Turnuvalar:

    28 Şubat 2007’de ilk büyük çaplı –AP modlu turnuva olan Rus ASUS Winter Open düzenlendi. Rus takımı MaGe( Magic aGe) turnuvayı kazandı. Bu Vigoss’un ilk defa herkes’in dikkatini çektiği organizasyondur. 2. ve 3. takımlar Rus takımlar DoTa[] ve Say Plz olmuştur.


    7 Mart 2007 de MYM PriDe #4( Prime Defending) başladı. İlk 3 versiyonlarla deneme yapmış olan organizasyon bu sefer tüm dünyadan 137 takımın katılımını sağladı. 3 ay öncesine göre DotA’nın ne kadar hızlı büyüdüğünü bu turnuvaya olan katılımdan görebiliyoruz. Turnuvada dikkatleri çeken 2 kural vardı. İlki Bristleback otomatik olarak banlıydı, ikinci olarak ise her hero en fazla 1 aegis of the Immortal alabiliyordu. Bu iki kural 6.41 versiyonundaki turnuvalar için standart oldu. Aynı zaman bu da Bristleback’in yenilmezliğini başlattı.


    MYM PriDe #4 başladıktan kısa bir süre sonra 3 Rus takımı turnuvadan banlandı, bunlar Say Plz, MaGe ve çok ünlü olmayan bir takım SD’ydi. Sebep ise Say Plz ve SD’nin ikiside HoroN’adında bir oyuncuyu kullanıyordu, fakat HoroN asıl olarak MaGe’in oyuncusuydu. Bu da organizasyon komitesinin 3 takımı da turnuvadan banlamasına sebep oldu.( Bazı söylentilere göre MaGe takımı bristleback kullandığı için banlandığını iddia ediyor.) Say Plz’in menejeri Matrix bu cezaya büyük bir öfke gösterdi, kural ihlali olduğunu kabul etti fakat cezanın çok büyük olduğunu vurguladı. Ağır sözleri birçok karışıklığa yol açtı.
    Bu DotA turnuvaları organizatörlerin ilk önemli çürüme belirtisiydi. DotA’nın e-sport olarak gelişmesi sürecinde herkesin fair-play standartı yükseldi. Bu oyunun profesyonel e-sport olmasında doğal bir gelişim süreci olmuştur. Bu yüzden MYM PriDe #4 organizatörlerini suçlamanın bir anlamı yoktur. Ünlü diye bir takımın kuralları çiğnemesine izin veremezsiniz. Kurallar olmadan hiçbir şey doğru dürüst yürümez, bu felsefe MYM turnuvalar organizatörlerinin düşünce yapısını gösteriyor. Verdikleri kararlar MYM turnuvalarının çok ünlü ve saygı duyulan bir turnuva olmasını sağlamıştır.

    MYM PriDe #4’te bilinmeyen birçok takım sahneye çıktı. MYM ve tpd gibi esk-güçlü takımlar çeyrek finale bile gelemeden daha önce hiç duyulmamış takımlar tarafından elendi. Sonunda DoTa[] takımı FocusIRE( DoTa[expert]), Get-Lost( FocusIRe’ın kardeşi, DoTa[pro] olarak da bilinir) ve ars-n00b( DoTa[gosu]) Kuroky’nin alman takımı olan WE( World Eaters) takımını yenerek şampiyon oldu. DoTa takımında aynı zamanda gelecekde yıldızları parlayacak olan ARS-ART ve M.Admiration ( DoTa[hasu]) oyuncuları yer almış, daha sonra VP( Virtus Pro) takımını oluşturacaklardır.

    Dağılmakta olan coL takımı tamamen yeni bir takım olarak eski JMC ve tPD oyuncularının birleşmesiyle turnuvaya katıldı. Fear’ın önderliğinde takım yarı finale kadar geldi fakat fakat fanlarıyla olan bir karmaşa sonunda yarı final maçını ff’leyip sonra 3.lük maçına da çıkmayan takım kısa süre sonra tamamen dağıldı.

    10 Mart 2007’de TFL( The Frozen League) başladı. Bu 6.41 versiyonun bir başka önemli organizasyonuydu. TFL davet sistemiye işliyordu, fakat Say Plz takımını en iyi döneminde çağırmadıkları için bir süre sorgulandılar. Say Plz dışında diğer tüm güçlü takımlar bu organizasyonda yer aldı, yani bu uluslar arası bir turnuvaydı. 4 ay boyunca yapılan maçlarda takım sayısı yavaş yavaş azaldı ve en sonda turnuvaya T_T tagiyle başlayıp SK tagiyle bitiren takım MYM’i yenerek şampiyon oldu.. Kısa bir zaman sonra başka bir TeG oyuncusunda da mh olduğu ortaya çıkınca TeG kalan maçlarını oynamadı. TeG eski bir Romanyalı takım ve MYM PriDe Xtreme #1’in şampiyonuydu. Bu skandal onların namına büyük bir leke sürdü ve turnuvadan sonra onların oynayışları çok etkilendi. Sonra yeni oyuncularla birleştiler fakat domine edici birgüç olmaktan çıkıp normal seviyede güçlü bir takım haline geldi.

    12 Nisan 2007’de MYM PriDe #5 başladı. Bu turnuvada da 6.41 versiyonu kullanıldı. Bu çok başarılı bir turnuvaydı, dünya çapında 200’den fazla takım turnuvada mücadele etti. Bu turnuvayla birlikte MYM turnuva serilerinin DotA’nın Dünya Kupası hale geldiği resmileşti. Hatta bazıları MYM PriDe #5’in DotA’yı değiştirdiği görüşündeydi.
    “ Tabiî ki turnuva yeni item, hero eklemedi veya herhangi bir denge durumunu sağlamadı. Fakat turnuva Dota’nın e-sport olmasında Icefrog’un yaptığı patchlerden çok daha fazla katkı sağladı.” Denildi. Her ne kadar bu sözler biraz abartı olsa da doğruluk payı da var. MYM PriDe #5 DotA’nın Dünya çapındaki popülerliğini gösterdi. Turnuvanın organize ediliş düzeyi ve koyulan kurallar gelecek turnuvalar için bir standart oluşturdu. Aynı zamanda uluslar arası takımların karşılaşması için çok iyi bir ortam hazırladı. Birçok yeni, özgün stratejiler turnuvada boy gösterdi. Bu stratejiler DotA’nın ne kadar derin bir stratejiye sahip olabileceğini gösterdi.

    MYM Pride #5’te, T_T takımı Loda’nın önderliğinde şuan çok popüler olan trilane stratejisini bıraktı. Loda yeni bir fikirle “Global Gank” dediğimiz haritanın yer yerine kolayca gang atabilen stratejiyi geliştirdi ve Say Plz takımını yendi, DoA( Dead or Alive) takımını imha etti, TeG takımını geçti, MaGe takımını yendi ve MYM takımını da bozguna uğratarak şampiyon oldu. Turnuvadan sonra bir röportajda Loda kendisi ve Bogdanın bu stratejiyi Kuroky’nin takımı WE’den gördükleri ve onu geliştirdiklerini söyledi.

    Global Strateji Zeus, Furion ve Specter herolarını içine aldı. Bu 3 heronun ultilerinin global efekleri var ve 2sinin haritanın herhangi bölgesindeki çarpışmaya anında katılabilme özelliği var. Bu özellikleri de küçük çağlı gang ve kombatlara büyük bir avantaj sağlıyor. O zamanlar Global Strateji bu 3 herodan ibaretti. MYM daha sonra BoT’li Tinkeri bu stratejiye ekledi. Daha sonra Clockwerk Goblin, Ancient Apparition ve Gyrocopter’ın DotA’ya katılmasıyla strayejiye uyacak hero sayısı arttı.

    Global stratejide heroların level 6’ya çabuk ulaşması gerektiğinden trilane kullanımı çok anlamsız oluyor. Bu strateji aynı zamanda trilane stratejisine bir counter olarak da görülebilir. İyi bir oynayış tarzıyla global stratejili düzgün bir takım kendi heroları level 6 ve karşıdakiler level 5 ken stratejilerini iyi bir şekilde kullabilir.(gangleyerek)

    Oyun başındaki ganglerin başarılı bir şekilde sonuçlanmasının garantisi önce blink dagger kasmadan veya Nerubian Assassin’i kullanmadan olmuyor. Fakat T_T akıllı ve etkili bir gang stratejisini oluşturdu, tek etken heroların hızlı bir şekilde level 6 yapmaktı.

    3 Hero dışında Global Stratejiye uygun pickler olarak Sand King, Shadow Fiend ve Warlock görülüyordu, bunların güçlü ultileri global ultileri olan herolar ile iyi uyuşuyordu. Bu üç heronun ultileri kombatlarda da gayet güçlü olduğundan sonuç olarak bu pickler mid-game’de güçlü gangler yapabilen ve late-game de ölümcül kombat potansiyeline sahip olan pickler olmuştur.


    Etkili Takımlar ve Yıldız Oyuncular:


    6.41 versiyonu büyük bir kaos ortamı yarattı, takımlar mükemmel hero kombinasyonu yapmak için uğraşıyordu, çünkü artık sentinel-scourge sınırlaması –LM’nin kalkışı ile ortadan kalktı. MYM diğer takımların arsında en etkili takım olarak karışımıza çıkıyor. MYM zaten dünyaca ünlü bir e-sport organizasyonuydu. Uluslar arası bir yüksek seviyeli oyunculardan oluşan bir DotA takımını bünyesine katarak çok büyük dikkat çekti ve çok popüler oldular. Onların replayleri birçok oyuncu tarafından çalışıldı. Bu da onların kullamaya başladığı heroların popüler olmasının kapısını açtı.

    6.37 dönemi zamanında MYM. Merlini Tinker üzerine kurgulanmış Global Gank stratejisini oluşturmuştu. Onun göz kamaştırıcı yetenekleriyle tüm dünyaya DotA’daki fogu anlayışının herkesden çok daha iyi olduğunu gösterdi.

    MYM.Levent Lina oynayışıyla hemen hemen her oyun beyond godlike olurdu. Buda insanların ona “Mouth of Lina” olarak seslenmesine neden oldu.( Linanın sözcüsüymüş gibi) Bu bayan hero 6.4x döneminin en popüler herosu oldu.

    MYM.Fang tartışmasız efsane bir Sand King oyuncusuydu. O heroyu eskimiş AOE herosu olarak kullanmayı bırakıp roam yapan bir ganging heroya dönüştürdü. Ganklerin vazgeçilmez herosu haline geldi.

    MYM.H4nn1’nin oyunun her konusunda ustalaşmış oyun anlayışı ve kişisel oyun becerileri ona yıldız oyuncu statüsünü kazandırdı. Loda ile birlikte 6.41 dönemini Shadow Fiend dönemi yaptı.

    MYM takımı dışında MYM PriDe #5’in şampiyonları T_T en göz alıcı takımdı. Global Gank stratejisini geliştiren, daha sonra da VP’nin baskılı gang taktiğini oluşturan takım aynı zamanda DotA’yı birçok konuda etkilemiştir.

    T_T’nin baş oyuncusu Loda ilk defa herkese 6.41 versiyonundaki Shadow Fiend’ın ne kadar dengesiz(imbalanced) olduğunu herkese gösterdi. 6.41 versiyonundan sonra Loda resmi olarak efsane statüsü kazandı. Onun muhteşem kişisel yeteneği ve özgün oyun yapısı ona uzunca bir süre takımını MYM ve VP gibi yıldız dolu takımlara karşı takımını carryleme olanağı sundu.

    6.41 versiyonunda Team Q’nun Keeper of the Light, Earthshaker, Silencer ve Shadow Fiend’dan oluşan takımı büyük etki yarattı.

    Rus takımı MaGe 2007 ASUS Winter’ın galibi oldu. Takımdaki oyunculardan Vigoss ve Jolie yıldızlaşmanın eşiğine kadar geldiler.


    Asya’da Olan Olaylar

    2007 Mart’da U9 DotA Şampiyonasının ikinci bölümü başladı. Bu 6.41 versiyonunda Çindeki en etkili turnuvaydı. O zamanlarda çok uzun süren CDL-I dışında başka bir turnuva yoktu. 6.32 ve 6.41 dönemleri arasında Çinde DotA çok daha popülerleşmiş yeni oluşan takım sayısı tavan yapmıştı. Bu da birçok DotA fanının U9 DotA Şampiyonasına katılmasına neden olmuştur.

    Bu turnuva birçok üniversite takımının normal okul hayatından çıkıp bu geniş katılımlı organizasyona katılmasını sağladı. Özellik AVNC( 2009 isminde bir oyuncunun liderliğinde) ve HFUT o dönemin en başarılı üniversite takımlarından biriydi.

    EAST,AVN, GOW ve LOST.P gibi yeniler çok güçlü takımlardı. Eski takımlardan olan GL, IFNT ve Nebule’ya karşı oynadıkları oyun gerçekten dikkat çekiciydi. Özellikle LOST.P takımının performansı görenleri hayrete düşürecek derecede sürpriz olmuştur. Winners Bracket finalinde GL’yi losers bracket’a göndermeyi başarmış ve turnuvayıda 1. bitirmiştir. EAST ve AVNC 3. ve 4. sırayı alıp iyi performans göstermişlerdir.
    Konu Nighthawk tarafından (11/11/2012 Saat 12:45 ) değiştirilmiştir.


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu anda bu konuyu okuyan 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 ziyaretçi)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Tüm zamanlar GMT +2 olarak ayarlandı. Şu anda saat 19:35.
Sitemizde vBulletin® altyapısı kullanılmaktadır. Tüm hakkı saklıdır.
GameHonor.com © 2007-2019
Steam Connect feature for vBulletin - Powered by Steam
vBulletin Skin By: PurevB.com